טיפוגרפיה חוויתית

בפרק זה נעסוק:
-טיפוגרפיה חוויתית
-ט' תערוכת טיפוגרפיה
-טיפוגרפיה בתנועה
-טיפוגרפיה במדיה האינטרקטיבית


האם נוכל להביע רגשות על ידי שימוש באותיות? האם ניתן להעביר חוויה באמצעות טיפוגרפיה?
אם נשתמש בתבונה בצורות אלו כמוטיב אסוציאטיבי בתוך העיצוב הגרפי נוכל להעניק לו משמעויות מרחיקות לכת אפילו בלי הוסיף אלמנט ויזואלי נוסף. כשנבחין שלאותיות יש משמעות כצורה עם התייחסות לתכנים נסתרים, נבין שהשימוש באותיות כאלמנט עיצובי עם מסר רגשי הוא צורך בסיסי בעיצוב הטיפוגרפי.
דוגמאות:
פרסומת לחלב

כפולה ממגזין

עבודה של המעצב סגמייסטר, חריטת טיפגורפיה על הגוף

טיפוגרפיה בטבע
עבודה של המעצב אל ליסיצקי

עבודה של העצב סול באס



ט' תערוכה על טיפוגרפיה
התערוכה "ט" מציגה יצירות של אמנים שונים, המאורגנות כולן סביב תחום הידע והפרקטיקה של טיפוגרפיה. העבודות מפקיעות את האותיות מהאינסטרומנטליות ומהפונקציונליות האופייניות להן כמרכיבות של מילים, כתב ושפה, ומתייחסות אליהן כאל תכליות בפני עצמן. במסגרת התערוכה יוצגו בחלל "דיזיין ספייס" עבודות של אמנים שהעניקו לאותיות אינטרפרטציה אישית ויצירתית תוך כדי הנכחתן במרחב באופן ייחודי. האמנים שנבחרו להציג בתערוכה באים מתחומים שונים, בהם עיצוב גרפי, ציור, עיצוב תעשייתי, צילום, פיסול, וידיאו ופרפורמנס.
תרגיל מס' 6
לאחר שקראת בהרחבה על התערוכה והמעצב עודד עזר, עלייך:
-לבחור עבודה אחת שהוצגה בתערוכה ט'
-העלה אותה לבלוג
-ספר לנו מה העבודה משדרת לך, הן לטובה והן לרעה
-האם לדעתך בחירת הפונט מדוייקת, צבע, גודל וכו'. נמק תשובתך
תנועה טיפוגרפית
לפניכם מספר סרטונים של טיפוגרפיה בתנועה, ניתן להתייחס לטיפוגרפיה לא רק כאל דבר סטטי,
ניתן להעביר תחושות, חוויות, אסוציאציות, מקומות  דרך הטיפוגרפיה.
בנוסף צריך לזכור כי ישנם פונטים עם היסטוריה כפי שלמדתם בפרקים הקודמים, לכל פונט יש את האופי שלו לכן צריכים להיות מדויקיים בבחירה של פונט.

.

/






























טיפוגרפיה במדיה האינטרקטיבית
בעשור האחרון חלה התפתחות דרמטית בנושאי הסביבה הדיגיטלית: תחום האינטרנט, תקשורת מחשבית, פרסום ברשת.
בעקבות התפתחות זאת עולם הפרינט דעך.
כיום ניתן למצוא באינטרנט מגזינים, חדשות, ספרים, פרסומות.
האינטרנט מאפשר לנו לשלב בתוכו טקסטים, תמונות, סרטונים, מוסיקה ועוד ובכך מאפשר לנו בתור הקוראים לחוות ולהיות אקטיביים.
אז כיצד הטיפוגרפיה משתלבת במדיה האינטרקטיבית?
בתמונות הבאות תוכלו לראות דוגמאות של אתרים בהם הוכנסו טקסטים, חשוב לזכור שהטקסטים בעולם האינטרנט צריכים להיות גדולים יותר ומרווחים יותר על מנת לגרום לקורא קריאה שוטפת ונעימה.
בסופו של דבר בין אם זה מגזין מודפס או בין אם זה מגזין אינטרקטיבי יש לזכור על קומפוזיציה,יחסים בין תמונה לטקסט, ריווחים, בחירת פונט נכון, עיצוב, צבע וכו'.



/








תרגיל מס' 7
-עלייך לבחור כתבה מעיתון או ממגזין וכתבה מהאינטרנט, חדשותית או כל כתבה בנושא אחר
-ציין את ההבדלים בין הכתבות 
-ציין את החוויה הכללית וההרגשה שמשדרות הכתבות ומה ההבדלים
-את התשובה יש להעלות לבלוג